تبلیغات
شیدا
شیدا
       بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 

أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ ﴿۱﴾

 

حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ ﴿۲﴾

 

كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ ﴿۳﴾

 

ثُمَّ كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ ﴿۴﴾

 

كَلَّا لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْیَقِینِ ﴿۵﴾

 

لَتَرَوُنَّ الْجَحِیمَ ﴿۶﴾

 

ثُمَّ لَتَرَوُنَّهَا عَیْنَ الْیَقِینِ ﴿۷﴾

 

ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِ ﴿۸﴾


 اگر عین الیقین داشته باشیم هیچگاه یا هرگز به تكاثر نمی‌اندیشیم، عین الیقین چیست؟ همان علم الیقین است. دیدن جحیم، جحیم چیست همان نتیجه تكاثر و فخر فروشی است. كسانی كه به تكاثر می‌اندیشند و اهل تكاثرند و با اموال و اولاد و زمین و هزاران مایه (تكاثر) به یكدیگر فخر می‌فروشند همان اهل جحیم‌اند.
چطور می‌شود به عین الیقین دست یافت؟ عین الیقین چیست؟ شاید راه رسیدن به عین‌الیقین همان عدم تكاثر است و پاسداشت نعیم. باید تكاثر را كنار گذاشت تا به عین الیقین رسید. چگونه ممكن است اهل تكاثر بود و به علم الیقین دست یافت. علم الیقین مقدمه عین الیقین خواهد بود.
شاید تكاثر همان كثرت عبادت باشد. تكاثر در هر چیز مانع علم الیقین است و مانع عین الیقین.
چگونه می‌توان چشمی داشت كه با آن جحیم را دید؟


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 4 مهر 1389 توسط ابراهیم مدحت | نظرات ()
Blog Skin